Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Apa. Care sunt beneficiile ei mai puțin cunoscute?

27 martie 2023 Sănătate profructta

Spre finalul lunii martie, mai exact pe data de 22, a fost celebrată Ziua Mondială a Apei, ocazie menită să ne reamintească importanța crucială a acestei resurse pentru viața pe Pământ. Un astfel de moment ne permite, anual, să gândim noi strategii de prezervare și purificare a apei, dar și să prețuim avantajele pe care aceasta le are, sub formă de lichid, pentru consumul uman.

În articolul care urmează, îți vom prezenta beneficiile pe care apa consumată zilnic le are pentru corpul, respectiv psihicul tău, plus produsele alternative care te pot menține hidratat.

1. Care sunt beneficiile apei pentru corpul tău?

Sursa foto: https://unsplash.com/

Deși auzi peste tot cât de important este să bei apă în fiecare zi, încă nu există o cantitate precisă, unanim acceptată. Indiferent de situație, cel mai indicat este consumul zilnic de minimum 2 L de apă.

Cu siguranță știi și că sănătatea organismului tău este major influențată de câtă apă reușești să îi oferi pe parcursul fiecărei zile. Informațiile care urmează pot reprezenta motive noi de a bea mai multă apă.

Acest lichid îți permite, la rândul lui, să formezi și să înghiți bolul alimentar. Astfel, o cantitate suficientă de salivă te va ajuta să digeri alimentele corect și ușor.

Rolul apei este foarte important pentru transportul oxigenului în organism

Apa reprezintă 90% din compoziția plasmei. În drumul său către organism, o parte din oxigenul transportat prin sânge este dizolvat în plasmă. Astfel, un corp care beneficiază de hidratare corectă ajunge să fie oxigenat asemenea.

Apa are calitatea de a preveni apariția timpurie a ridurilor

Nu doar stresul și grijile grăbesc ridurile să apară. Este important de știut că și deshidratarea poate accelera debutul acestei etape din viața tenului tău. Astfel că, înainte de a aplica metodele cosmetice necesare pentru a atenua ridurile sau pentru a le împiedica să apară prematur, ar fi bine să te asiguri că bei îndeajuns de multă apă.

Mușchii pot obosi mai greu datorită consumului adecvat de apă

În timpul antrenamentului de zi cu zi sau al altor activități care presupun mult efort fizic, oboseala se poate instala inclusiv la nivel muscular. Când mușchii primesc o cantitate consistentă de apă, în asemenea situații și nu numai, nu se vor simți extrem de obosiți și chiar vor putea fi capabili de performanță.

2. Ce avantaje are consumul de apă pentru psihic?

Sursa foto: https://unsplash.com/

Când nu uiți să bei apă în fiecare zi, obții avantaje importante pentru sănătatea psihică.

Apa contribuie la sănătatea emoțională

Oamenii care mențin un ritual adecvat de hidratare au șansa de a gestiona mai ușor și chiar de a fi mai puțin predispuși la afecțiuni cum sunt anxietatea și depresia.

Un studiu pe tema beneficiilor apei pentru bunăstarea emoțională a evidențiat că persoanele care obișnuiesc să bea zilnic apă au parte de sănătate, în plan fizic, dar, la nivel psihologic, simt și ceva mai multă fericire.

Tot la astfel de studii, există participanți la care s-a observat că au devenit mai calmi, mai puțin copleșiți de rutină și au avut un sentiment mai puternic de mulțumire, în privința realizărilor de la serviciu sau din viața privată, datorită faptului că s-au hidratat corespunzător.

Apa influențează în bine sănătatea creierului

Dacă primește suficientă apă în timpul zilei, corpul va intra mai rapid în starea de somn. Hidratarea corectă și somnul de calitate au influență cât se poate de benefică asupra întregului organism. Când vine vorba despre activitatea cerebrală, acest duo se dovedește util pentru îmbunătățirea unor aspecte precum memoria, concentrarea sau viteza de reacție.

3. Ce produse au un aport considerabil de apă?

 

În cazul în care simți că nu reușești să acoperi necesarul zilnic de apă, oricât efort ai depune în acest sens, este bine să știi că anumite alimente și băuturi pe care le consumi reprezintă veritabile surse de hidratare. Pentru a avea un criteriu de selecție cât mai bun, este recomandat să alegi acele alimente care conțin apă în procent de peste 80% .

Sursa foto: https://unsplash.com/

 

Fructele și legumele au, poate, cel mai bun scor în privința conținutului de apă. Alimentele ca acestea au un avantaj nutrițional deosebit: sunt bogate în apă, dar sărace în calorii.

Supele și ciorbele, mai ales dacă sunt consumate înaintea felului principal, pot preveni mâncatul excesiv, respectiv acumularea unui număr mai mare de calorii decât cel care îți este necesar.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/

Castravetele, salata verde, dovlecelul, țelina, iaurtul natural, conopida, pepenele sunt tot alimente din grupul celor care favorizează hidratarea organismului, care înseamnă, printre altele, refacerea naturală a rezervelor de energie pentru corpul tău.

Sursa foto: https://unsplash.com/

Grepfrutul este un fruct suculent, prin excelență. Conține apă din plin, însă are un aport caloric redus. Din acest motiv, ajută la controlul greutății corporale, diminuarea colesterolului rău, dar și reglarea nivelului de zahăr din sânge. 

Sursa foto: https://unsplash.com/

Ceaiul este un tip de băutură pentru a cărei preparare ai nevoie să folosești apă, deci un prim pas spre hidratare Mai mult, inclusiv plantele din care a fost obținut pot avea proprietăți care ajută apa să fie corect preluată de către celulele organismului.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/

Sucurile naturale, chiar dacă sunt obținute din 100% fructe sau legume, nu înlocuiesc, în niciun caz, importanța obiceiului zilnic de a bea apă. În schimb, ele pot contribui la asigurarea unui aport bun de lichide pentru organism, dacă sunt integrate corect în necesarul caloric al fiecărui om.

Sursa foto: Profructta

 

Sursa foto cover: https://www.freepik.com/

 

Referințe:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814#benefits

https://www.healthline.com/nutrition/19-hydrating-foods#TOC_TITLE_HDR_14

https://www.cdc.gov/healthyweight/healthy_eating/water-and-healthier-drinks.html

https://serenitymentalhealthcenters.com/articles/how-hydration-improves-mental-health/

https://mindaffinity.co.uk/16-benefits-of-drinking-water

 

 

 

Articole recente