Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Ce obiceiuri îți sunt benefice toamna?

06 septembrie 2023 Sănătate profructta

 Toamna este ideală pentru revenirea la obiceiurile și ritualurile care ne fac să ne simțim bine, fizic și psihic. Mai mult, acest anotimp a fost mereu prietenul practicilor benefice și al schimbărilor mici, dar durabile, din viața oamenilor. În continuarea articolului, îți vom spune ce obiceiuri de toamnă te pot ajuta în alimentație, tonus fizic și odihnă.

1. Ce alimente sunt de neratat pentru meniul toamnei?

În linii mari, planul alimentar de toamnă ar trebui să aibă un conținut mare de fibre, proteine benefice și să fie cât mai util în a susține imunitatea.

Pe lângă a avea un irezistibil gust tomnatic, dovleacul este un aliment sățios, mai degrabă abundent în fibre, decât în calorii. Asemenea calități îl fac foarte potrivit pentru menținerea greutății corpului și controlul poftei de mâncare.

 

Morcovul oferă mereu o aromă deosebită preparatelor culinare specifice toamnei. Însă, dincolo de acest atribut, este o alegere minunată pentru sănătatea vederii (grație conținutului său de betacaroten), fortificarea sistemului imunitar, datorită aportului semnificativ de vitamina C, dar și pentru producția de colagen- un proces esențial în refacerea pielii, după episoadele dificile din perioada de vară.

Vedeta coșului cu fructe de toamnă este, fără îndoială, mărul. Consumat ca atare, fructul este deosebit de bogat în nutrienți, printre care fibre, vitamina C și calciu. Pe rând, aceștia au rolul de a facilita digestia, activitatea creierului, de a susține sistemul imunitar și sănătatea oaselor. Deși mărul întreg este oricând preferabil sucului din mere, poți consuma un astfel de lichid, atât timp cât este 100% natural și fără zahăr adăugat.

2. Ce activități recreative merită să practici toamna?

În momentele libere din agenda toamnei, ar fi bine să te concentrezi asupra activităților care îți îmbunătățesc condiția fizică, îți relaxează mintea și îți bucură sufletul.

Răcirea ușoară sau bruscă a vremii nu ar trebui să anuleze plimbările de toamnă. Un motiv foarte bun pentru a introduce plimbarea în ritualul zilnic este acela că ajută la combaterea stărilor de oboseală. În afară de asta, este un tip de călătorie care oferă o gândire mai clară și chiar contribuie la acomodarea organismului cu activitatea fizică (pentru cei mai puțin entuziaști). Foarte important, pentru un bun tonus fizic și mintal, este ca distanța parcursă într-o plimbare să crească treptat.

Cursurile de dans, aerobic sau aqua gym încurajează cooperarea și socializarea în cadrul unui grup, îmbunătățesc echilibrul și coordonarea.

Deși par mai mult necesare decât plăcute, unele treburi gospodărești chiar ne pot menține în formă. Culesul fructelor de sezon, strânsul frunzelor sau organizarea cămării sunt doar câteva activități care te păstrează în mișcare, îți fac mintea să lucreze și  pot solidifica relațiile dintre membrii familiei.

Inclusiv printre activitățile sedentare, există suficiente opțiuni care îți antrenează creierul, nasc prietenii sau oferă noi perspective de carieră. Poți obține astfel de beneficii prin participarea la un club de carte sau  prin înscrierea la un curs de limbi străine.

3. De ce este important să ai un somn bun toamna?

În special, pentru a gestiona mai ușor schimbările meteo, de oră sau pe cele de dispoziție. Când ai ca obiectiv refacerea programului de somn, este bine să păstrezi aceeași oră de culcare (preferabil ar fi să nu depășești ora 22.00), pentru a nu perturba ritmul circadian (ceasul intern al organismului). De asemenea, pentru un somn de noapte mai bun, vor fi utile anumite modificări în structura zilei. Spre exemplu, ai putea programa sarcinile mai complicate pentru prima parte a zilei de lucru. Dacă ai nevoie de un remediu natural pentru calitatea odihnei, poți încerca sucul din mere și vișine.

Alte avantaje imbatabile ale unui somn odihnitor, pe timp de toamnă și nu numai, sunt creșterea imunității, un boost zilnic și natural de energie, o mai mare capacitate de a gestiona situații complexe.

În final, sperăm să ai o toamnă în care se numără obiceiurile bune!

Surse foto: https://pixabay.com/ro/  https://www.freepik.com/ https://www.canva.com/, arhiva Profructta

Referințe

https://olimpsport.com/eu/5-ideas-for-training-in-the-autumn

https://www.healthline.com/nutrition/pumpkin

https://www.medicalnewstoday.com/articles/270191#nutrition

https://www.pulpandpress.com/blogs/learn/4-healthy-habits-for-fall

https://www.valenciarelationshipinstitute.com/autumn-is-here-fall-into-good-habits/

 

Articole recente