Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Cum poți susține, concret, un producător român în 3 pași simpli?

27 noiembrie 2023 Diverse, People of Profructta profructta

 Ziua Națională a României, 1 Decembrie, ar trebui să însemne, pe lângă un moment festiv, și unul constructiv. Prin câteva modalități simple, te putem ajuta să îți exprimi susținerea concretă față de producătorii locali care ți-au câștigat respectul.

1. Păstrează-ți curiozitatea!

Chiar dacă ai o listă consistentă de motive pentru care îi ești client fidel unui anumit brand românesc, te sfătuim să rămâi curios în legătură cu produsele, povestea și parcursul lui. La ce te ajută asta? Pe scurt, să testezi produse noi, să înțelegi mai bine care sunt procesele, obstacolele și eforturile brandului,  pentru a-ți oferi produsul așteptat sau chiar unul peste așteptări. Mai mult, din postura de client, poți descoperi că tu și brandul aveți toate șansele de a construi o bună relație business-to-business, dacă afacerile voastre au o filosofie comună, se ghidează după același set de principii, umane și comerciale, iar produsele voastre oferă un răspuns la fel de satisfăcător nevoilor pe care clienții le întâmpină în viața cotidiană.

În definitiv, cheia succesului stă mai mult în întrebare decât într-un eventual răspuns.

2.  Transformă aprecierile în fapte!

Efortul de a susține afacerea unui prieten sau a unei persoane pe care o admiri de la distanță, prin încurajări, felicitătri sau degustări gratuite, este deosebit de important, mai ales într-un context economic global atât de fluctutant, precum cel actual. Însă, pentru a ajuta în mod viabil, ar fi bine să plătești, măcar o dată, pentru produsele oferite. Dacă nu reușești asta, poți, în schimb, contribui la un traseu sănătos al afacerii, dacă ai cunoștințe din domenii conexe: de pildă, fotografie, grafică, Social Media. Și, inclusiv, dacă le vei împărăși cât mai multor oameni experiența ta onestă cu brandul.

3. Nu te teme să oferi feedback!

 

Orice ți-ar transmite aparențele, feedback-ul oferit unui brand local nu este o acțiune inutilă. Impactul său pozitiv ține tocmai de felul în care îl oferi. Cum spuneam mai sus, ar fi minunat să-ți transformi admirația pentru brand într-o achiziție de produs. Dacă rămânem în zona cuvintelor, este absolut în regulă să îți comunici aprecierea printr-un mesaj privat. Cu toate acestea, dacă ai curajul să publici o recenzie scrisă echilibrat  (ex. prin intermediul Google Reviews), vei putea face o recomandare pertinentă mai multor oameni, vei determina alți antreprenori locali să își urmeze visul și vei contribui la profesionalizarea mediului de afaceri autohton.

Tot firesc este să îți exprimi, public sau privat, dezamăgirea față de produse sau de interacțiunea cu brandul respectiv. Înainte de a o face, asigură-te că nu îți exprimi doar furia de moment, ci o nemulțumire din care se pot obține argumente sănătoase, pentru viitorul brandului, dar și pentru educarea întregii comunități de clienți și antreprenori din domeniu. Bun sau mai puțin, caută ca feedback-ul tău să fie, în primul rând, susținut de informații clare, verificate, despre companie și produsele acesteia. De aceea, te sfătuim să folosești cele mai înțelepte căi de comunicare a oricăror nelămuriri, direct cu brandul în cauză: telefon, e-mail, website, dar și platformele oficiale de Social Media. Nu uita! Critica face mult, dar învățarea face enorm, pentru oricare dintre noi.

Surse foto: Pixabay, Canva, Profructta

 

 

 

Articole recente