Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Patru strategii de a mânca mai multe fructe în fiecare zi

25 mai 2021 Sănătate profructta

Despre fructe și cât de serios te ajută ele să-ți menții un stil de viață sănătos, ai tot citit și auzit. 2021 e în continuare Anul Internațional al Fructelor și Legumelor, pentru că în vremuri dificile tot Globul trebuie să fie mai atent la ce învață despre sănătate, nutriție și rolul extraordinar de important pe care darurile naturii îl au în povestea asta. Lumea în care toți avem încredere în puterea fructelor, pentru o viață mai echilibrată, e un vis frumos. Partea mai puțin juicy e că nu mulți dintre noi reușesc să-l transforme în realitate. Așa că ne-am gândit să facem teoria să lucreze în favoarea ta. Nu promitem că vei deveni un fruit ninja veritabil. În schimb, îți propunem patru strategii prin care să te poți împrieteni mai ușor cu fructele în meniul tău zilnic.

Bine, dar câte porții de fructe pe zi ar trebui să mănânc mai exact?

Ne-ai prins! Aici răspunsul poate varia, în funcție de indicațiile medicilor specialiști. Ar fi bine să te încadrezi în trei porții de legume și două porții de fructe pe zi, însă nu îți scade nimeni nota la purtare dacă depășești puțin cantitățile acestea.

Ce fac dacă vreau să fiu sănătos, dar nu sunt fan fructe?

Stai fără grijă! Nu suntem aici să te judecăm pentru asta. În schimb, îți spunem cine din echipa corpului tău ar fi foarte fericit să le dai fructelor o șansă: inima, creierul, stomacul. Mai mult, tot fructele te pot ajuta să ai grijă de niște aspecte aflate foarte sus în trending-ul sănătății acum: creșterea imunității și rutina de hidratare.

Câte ceva despre cum se formează obiceiurile

Sperăm că nu te-am plictisit prea tare cu informațiile de mai sus, dar mai avem un hop teoretic până la crearea obiceiului de a include mai multe fructe în alimentația zilnică.

Bun sau rău, niciun obicei nu se formează întâmplător. Ba chiar are o arhitectură! James Clear, autorul bestsellerului ,,Atomic Habits”,  o explică în varianta ,,pentru toți”.

Pentru testare, ne-am gândit să luăm exemplul care a cuprins tot Internetul: cafeluța de dimineață.

Avem un Declanșator (Cue)– momentul de trezire sau încercarea de trezire. El declanșează o Dorință / Poftă / un lucru la care râvnim (Craving) – ideea de a fi energici pentru o nouă zi. Pâș-Pâș, vine un Răspuns (Response): ne hotărâm să facem, comandăm, (sau dacă nu am avut timp) ne rugăm de colegi pentru o cafea. Apoi, omul și corpul lui primesc Recompensa (Reward): ne simțim mulțumiți sau chiar salvați că am băut cafeaua, deci ne putem apuca de treabă. Fie ca ziua de azi să aducă tuturor pace-n suflet răbdare și înțelepciune! Nu?

Dar cum ne creăm un obicei bun și cum renunțăm la unul de care nu suntem chiar mândri?

Urmărind aceeași schemă, dar cu atenție la mici detalii. Dacă vrem să triumfe binele: păstrăm Declanșatorul cât mai familiar și la îndemână (o situație cunoscută, un element aflat în apropierea noastră), ne asigurăm că Declanșatorul ne atrage suficient de mult încât să trezească o Dorință, căutăm un Răspuns cât mai simplu, pentru a o împlini, apoi suntem mulțumiți de Recompensa pe care o primim.

Dacă nu vrem să câștige răul, facem invers: ținem Declanșatorul cât mai greu accesibil, cât mai la distanță de noi, îl facem cât mai puțin atrăgător sau capabil să ne împlinească o Dorință, găsim Răspunsul cât mai greu și avem grijă să nu primim o Recompensă mulțumitoare.

Un mic disclaimer, totuși.

Pentru a ne forma un obicei nou, avem nevoie ca el să fie deslușit de mintea rațională. După ce aceasta s-a lămurit, prin suficient de multă repetiție și asociere, mintea emoțională îl va transforma într-un automatism. Morala: Ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să te obișnuiești! Dar situația nu e foarte diferită de citatele cu ,, Fii calm, zâmbește, repetă!”.

Cum mă pot obișnui să mănânc fructe?

Decorează mobilierul din sufragerie, bucătărie cu fructele preferate

Astfel, gustările pentru drumul spre birou, școală sau din pauzele de la joacă nu vor fi de speriat nici pentru cei mari, nici pentru cei mici. Iar toți veți avea mai mereu acces la o porție de sănătate.

 

Fructifică ,,ronțăielile” de la birou sau din timpul serialelor

Ar fi bine ca în momentele de stres, oboseală sau chiar relaxare, să ai în apropierea ta o porție generoasă de fructe. Și ăsta e drumul către obținerea stării de bine, doar că fără ingrediente înalt procesate și zahăr în exces.

Include fructe în salatele care conțin verdețuri și legume

Vei conferi salatelor o savoare mai interesantă și un plus de nutrienți. Nu te stresa, cu timpul și bunica se va îndrăgosti de ele!

 

Implică-i pe cei mici în procesul de a culege fructe direct din natură

Poți prepara împreună cu ei rețete care conțin fructe așa cum sunt, apoi să aranjați fructele în forma personajelor, jucăriilor sau obiectelor pe care aceștia le îndrăgesc. Astfel, sunt șanse să înțeleagă mai ușor, de unde provin, ce ne oferă și cât de bune la gust sunt fructele. Și, cel mai important, că nu cresc direct în frigider.

Bonus tip

Nimic nu este mai bun decât fructul întreg, așa cum a fost lăsat de natură. Dacă îți e poftă de un suc din fructe, alege unul 100% natural, care nu conține altceva decât fructe și nu are nici zahăr adăugat. Găsești câteva idei aici: https://www.profructta.ro/categorie-produs/sucuri-naturale/

Până data viitoare, îți dorim o zi fructuoasă pe toate planurile!

 

Sursa foto: unsplash.com

 

 

Articole recente