Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Ce alimente ajută corpul să își revină după Paște?

19 aprilie 2023 Sănătate profructta

Paștele este sărbătoarea sacrifciului, dar și un moment de enormă bucurie. În sens gastronomic, poate fi o perioadă complicată. Pe de o parte, e precedat de un post religios lung și cu foarte multe restricții alimentare. Pe de altă parte, se celebrează printr-un meniu bogat, care poate crea dificultăți destul de mari pentru organism. Dacă deja te preocupă să depășești cât mai ușor acest episod culinar, îți recomandăm câteva alimente sănătoase, fără un nume dificil și care vor fi relativ simplu de găsit la următoarea ta sesiune de shopping.

1. Ce produse ajută corpul să se simtă mai bine după Paște?

Sfecla roșie are o culoare pregnantă, care indică abundența de substanțe nutritive a acestui aliment vegetal. Dacă vei decide să o incluzi în meniul tău, vei reface nivelul de fier, magneziu sau vitamina C, care e posibil să mai fi scăzut, ca urmare a participării tale la masa copioasă de Paște. Mai mult, dacă te temi că nu îți va ține de foame, trebuie să știi că o asemenea legumă este deosebit de sățioasă.

Ghimbirul este un aliment renumit pentru conținutul său de antioxidanți. Folosindu-l în salate sau ceaiuri, îți oferă ajutor pentru ameliorarea digestiei, reducerea stării de balonare și a celei de greață. 

Iaurtul natural are și el un efect detoxifiant asupra stomacului și a întregului organism. Acesta ajută la refacerea nivelului de bacterii bune din stomac, lucru necesar pentru a realiza corect digestia sau pentru recuperarea după dezhidratare. Condiția esențială este să alegi un tip de iaurt care să conțină culturi lactice vii.

Verdețurile, însemând salată verde, spanac, lobodă, urzici etc, au puține calorii, dar abundă în nutrienți. În același timp, oferă un aport foarte mare de fibre, esențial pentru o digestie sănătoasă.

Varza ajută ficatul să lucreze pentru a elimina toxinele, îmbunătățește digestia și restabilește echilibrul hormonal din organism.

Țelina este o legumă care contribuie la purificarea sângelui, mai ales după o perioadă în care, probabil, ai consumat ceva mai mult zahăr sau alcool.

 

2. Ce fructe au beneficii pentru revenirea în formă după Paște?

Grepfrutul are efect antiviral, atât pentru sistemul respirator, cât și pentru intestine. În afară de asta, fibrele din acest fruct citric favorizează reducerea colesterolului rău din organism.

Fructele de pădure au, asemenea citricelor, un conținut mai scăzut de fructoză ( zahărul prezent natural în fructe). Datorită acestui fapt, mențin zahărul din sânge la un nivel normal, însă reduc și producția de gaze la stomac.

Bananele curăță stomacul de toxine, stimulează producția de bacterii bune și conțin fibre din belșug.

 

Deși, până acum, ți-am prezentat alimente care îți fac bine după Sărbătoarea Paștelui este la fel de important să eviți alcoolul, prăjelile și produsele bogate în zahăr, deoarece favorizează acumularea toxinelor și fac oboseala să persiste, la nivelul întregului corp.

 

Ca de obicei, sperăm că ți-a plăcut acest articol, iar dacă ai nevoie de ajutor particular, este cel mai bine să apelezi la un medic.

 

Referințe

https://hillviewfarms.com.au/blogs/news/5-foods-to-help-your-body-detox-after-the-easter-binge

https://www.ecowatch.com/15-best-foods-for-detoxing-your-body-1882157131.html

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/5-foods-to-improve-your-digestion

https://www.healthline.com/nutrition/8-fermented-foods

 

Surse foto: Profructta, https://unsplash.com/https://pixabay.com/ro/

 

 

 

 

Articole recente