Livrăm personal și gratuit în București și Ilfov
Comanda minimă 100 lei

office@profructta.ro (+4) 0748 555 444

Cum să mănânci sănătos, inclusiv în vacanță?

07 iunie 2023 Sănătate profructta

Vacanța vine cu destule excepții de la regulile alimentare pe care obișnuiești să le urmezi. În același timp, înseamnă și dorința de a nu reveni acasă cu prea multe kilograme în plus. Dacă vrei să mănânci sănătos în concediu, există câteva sfaturi care nu-ți vor răpi bucuria experiențelor culinare.

1. Fructele nucifere țin (de foame) la drum lung

Când ai mult de hoinărit, până să te așezi la masă, ține aproape o porție de nuci, migdale, caju sau fistic. Acestea sunt fructe nucifere. Principala calitate a lor este că declanșează destul de ușor sațietatea, dacă nu ai ocazia să mănânci ceva mai consistent. Totuși, este important să repartizezi o cantitate mai mare de produs în porții mai mici. Astfel de fructe au, în general, un aport benefic de grăsimi, însă dacă le vei consuma fără limită, ai putea acumula un număr de kilograme nedorit, la finalul zilelor de vacanță.

2. Legumele nu ar trebui să lipsească de la nici o masă

Indiferent unde ți-ai planificat concediul, ai grijă să mănânci legume proaspete, de sezon. Legumele au darul de-a te hrăni suficient, dar fără un aport caloric inutil. Dacă e vorba de mâncare gătită, ar fi bine să alegi alimente vegetale preparate la abur sau la grătar.

3. Este recomandat să consumi cu moderație dulciuri și alcool

În fiecare vacanță, este minunat să descoperi deserturi sau cocktailuri locale inedite. Foarte important, însă, este să îți faci aceste plăceri cu măsură. Consumate în exces, dulciurile și alcoolul aduc un surplus de calorii, dar pot crea și tulburări de somn- lucruri care riscă să îți afecteze nivelul de energie necesar pentru un sejur reușit.

4. În vacanță, e bine să te hidratezi din timp

Pentru a te hidrata corect, în orice zi, este indicat să nu aștepți fix momentul în care ți se va face sete. În perioada concediului, ar trebui să ai mereu la tine o sticlă cu apă și să nu bei acest lichid vital doar când te întorci la hotel, după o zi de excursii extenuante. O astfel de practică previne acumularea excesului de kilograme și menține greutatea corporală sub control.

5. Vizitarea obiectivelor turistice și activitățile în aer liber se îmbină armonios

O vacanță reușită îmbină cu succes mișcarea și mâncarea. Dacă nu te entuziamează o sesiune de jogging în parc, există alternative care sună mult mai tentant. Spre exemplu, Murcia este o regiune din sud-estul Spaniei în care poți face numeroase tururi prin livezi de citrice,  poți culege fructele chiar cu mâna ta și poți afla secretele acestui segment de producție agricolă chiar de la oamenii care dețin respectivele proprietăți.

Dacă îți dorești o experiență gastronomică de tip farm-to-table (în care ingredientele culese de către fermierii locali alcătuiesc specialități tradiționale delicioase), Sorrento este o destinație italiană de vis. În această provincie din Napoli poți afla cum localnicii valorifică fiecare dar din partea naturii, bucurându-te de limoncello, ulei de măsline sau marmeladă din citrice, obținute grație tehnicilor din agricultura organică și tradiției de gătit din spațiul mediteraneean. Astfel, vei încerca arome autentice, vei învăța rețete noi și vei vizita locuri frumoase, fără a-ți neglija sănătatea.

Surse foto: https://pixabay.com/ro/ https://www.freepik.com/ https://unsplash.com/ Profructta https://fruitfreshspain.com/about/

 

Referințe:

https://news.gcu.edu/gcu-news/tips-for-a-healthy-summer-vacation/

https://activities.marriott.com/things-to-do/V28Hi37gEg7pL-sorrento-farm-and-food-experience-including-olive-oil-limoncello-wine-tasting

https://fruitfreshspain.com/about/

https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/nutrition-basics/healthy-snacks-for-summer-vacation-by-devin-alexander

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Articole recente